Основи Зеленої ідеології

1

Дата: 12-11-2009 | Автор: admin | Размещено: Без рубрики

подсолнух Кожний з нас користується благами Землі-Матері, поступово позбавляючи її здатності відтворювати блага Життя. Проте немає у світі інструмента такої точності, який би дозволив на кожну людину в кожному акті господарської діяльності покласти відповідальність за це, згідно його внеску в зменшення життєздатності Землі-Матері, не говорячи вже про його винагороду за внесок у збільшення цієї життєздатності. Якщо образ XIX-XX століття у значній мірі визначався міжкласовими й міждержавними конфліктами, які розгорілася навколо питань соціальної справедливості в розподілі матеріальних благ й у розділі сфер впливу на світових ринках, то образ XXI століття буде визначатися боротьбою за природні блага, що закінчуються, і справедливий розподіл відповідальності між різними соціальними групами й державами за їх багатовікове грабіжницьке використання, але найбільше це буде епоха боротьби за право людини залишатися біологічною людиною, зберегти людяність і волю волі.

Сучасна економіка (і в ринковому варіанті, і в планово-державному), як й економічна наука, не може знайти задовільного шляху рішення глобальних політико-економічних, екологічних і соціальних проблем сучасного світу. Мир перебуває на грані катастрофічних змін у зв’язку з виснаженням мінеральних запасів Землі й глобальних екологічних проблем. Економічні ринки всі й давно поділені за результатами світових війн і розпаду соцтабору, але зараз іде новий інтенсивний світовий переділ джерел екологічних благ, що провадять чисте повітря, чисту воду, чисту ґрунт, чистий геном, чисте свідомість, чиста космос. Хто захопить ключові позиції в цих областях, користуючись правом піонера, тому легше буде втриматися у влади або захопити неї.

Основна суперечність епохи, у якій ми живемо: людина, що усвідомлено скорочує споживання благ Землі, щоб зберегти її життєздатність, знижує свою конкурентноздатність, ставить під питання благополуччя своєї родини й продовження свого роду, до того ж його відмова від використання частини благ веде до зниження ринкових цін на них і створює більші можливості для наживи з боку тих людей, які безсоромно грабують Землю й наших нащадків. Ці грабіжники цинічно дотримуються такого погляду: «Зберігати природу пізно. Поки вона ще дихає, краще її використати повністю для зміцнення своїх позицій перед невідомістю. Якщо ж вчені помиляються у своїх песимістичних прогнозах, то при цій стратегії ти тим більше залишишся у виграші». І у випадку реальної екокатастрофи ці грабіжники будуть мати найбільші шанси на порятунок. Ця суперечність, буде домінувати до тих пір, поки екологічна проблема не буде знята: або шляхом гармонізації відносин Людини й Природи, або шляхом глобальної екологічної катастрофи.

Воно має більше важливе значення для людства, чим вирішення інших соціальних проблем, тому що є першочерговою соціальною проблемою. Дійсно, за цією проблемою стоїть проблема визнання права кожної людини на життя, на продовження роду й здоров’я, права на доступ до чистого повітря, ґрунту, воді, їжі, що становить першооснови життєзабезпечення будь-якого соціуму. Тому будь-яка ідеологія, що претендує бути науково обґрунтованої, повинна в першу чергу розкривати механізм рішення цієї центральної проблеми людства.

(За матеріалами freephilosopher.narod.ru, Д. Георгіс)

Нет похожих статей.

Комментарии: (1)

Идеи очень правильные.
Если многие начнут так думать и объединяться все вместе, то наконец-то мы увидим общество в том виде, в котором оно давно уже должно быть.
У нас в стране демократия давно уже плавно перешла в анархию, люди перестали доверять правительству и в условиях крайней бедности сложили руки. Это неправильно. «Слуги» народа заняли противоположную позицию, а мы так медленно раскачиваемся.
Надо обязательно всем вместе взяться за восстановление экологии, поставить на ноги национальное производство и поднять экономику с колен. ВМЕСТЕ – МЫ СИЛА!

Оставить комментарий или два